Klantenservice

Waar kunnen we u mee helpen?
Nieuwe fiets gekocht
U heeft een bezorgfiets gekocht. En dan….
- Wij ontvangen de order van de partij waar u uw fiets gekocht heeft
- Wij nodigen u per mailen uit om de levering in te plannen, bij geen reactie na enkele dagen bellen wij om uw afspraak samen in te plannen
- Fietscentrum levert uw bezorgfiets(en)bij u voor de deur af.
Wij hebben voor de fietsen die bij BAZZ gekocht zijn een mooie pagina gemaakt met alle benodigde informatie over uw bezorgfiets, neem snel een kijkje door op onderstaande knop te klikken!
U heeft een Rad Power Bike gekocht. En dan….
Wij hebben voor de Rad Power bikes klanten een mooie pagina gemaakt met allerlei benodigde informatie, neem snel een kijkje door op onderstaande knop te klikken!
Leveringen
Wanneer wij uw order ontvangen van de online winkel waar u uw fiets gekocht heeft, ontvangt u van ons een uitnodiging per e-mail om zelf de leveringsdag in te plannen. Wij werken met vaste rijdagen. De avond voor levering ontvangt u een nieuwe e-mail van ons met hierin het tijdsvak waarin u ons kunt verwachten. Ook zit er in deze e-mail een Track&Trace link om onze monteur te volgen.
Wanneer u uw fiets besteld en de online winkel ons hiervan direct op de hoogte brengt, kunnen wij uw fiets al binnen een paar werkdagen bij u leveren.
Let op! Er zit wel eens een langere levertijd tussen, omdat wij niet altijd direct uw order doorgestuurd krijgen van de online winkel.
Het is mogelijk om uw fiets op een ander adres te laten bezorgen. U kunt dit aangeven door ons een e-mail te sturen naar contact@fietscentrum.nl.
Wanneer het andere adres niet in de buurt is van uw eigen adres, is het mogelijk dat wij de levering naar een andere dag verplaatsen.
Wij leveren uw fiets rijklaar bij u af. Dat betekent dat u, net als wanneer u de fiets in de fietsenwinkel koopt, direct weg kunt rijden op uw nieuwe fiets.
Wij zetten de fiets voor u in elkaar en stellen hem bij aflevering voor u af. U hoeft er zelf niets aan te doen.
LET OP, wij leveren hem NIET rijklaar als dit vooraf is afgesproken met de online winkel. Hier bent u dan ook van op de hoogte gebracht bij de aanschaf.
U heeft onze monteur gemist. Wat moet u dan doen?
- Neem zo snel mogelijk contact op met Fietscentrum. Bel 085-0130250 of vul het contactformulier in.
- Als onze monteur nog in de buurt is, kan hij misschien dezelfde dag op een later tijdstip nog langs komen.
- Als de monteur niet meer in de buurt is ontvangt u van ons een nieuwe e-mail om een afspraak in te plannen.
- Als wij een 2e keer langs moeten komen om uw fiets te leveren omdat dit de 1e keer niet lukte zitten hier wel kosten aan verbonden.
Onze monteur staat voor een dichte deur. Wat dan?
- Onze monteur belt u dat hij voor de deur staat.
- Als u er binnen 10 minuten kunt zijn wacht hij op u.
- Anders gaat hij verder en moet u een nieuwe afspraak voor levering van uw fiets maken.
- Als wij terug moeten komen om uw fiets te leveren zijn hier wel kosten aan verbonden.
- Neem contact op met Fietscentrum. Bel 085-0130250 of stuur het contactformulier in.
Retourneren en annuleren
Voor retourzending gelden de voorwaarden van de winkel waar u de fiets gekocht heeft. Hiervoor moet u dus altijd contact opnemen met de betreffende winkel. Fietscentrum heeft geen invloed op de voorwaarden van de verkopende winkel.
Een voorwaarde voor retourneren is vaak dat er niet meer dan 1 km op gefietst mag zijn en de fiets uiteraard schoon en onbeschadigd is.
Dit is afhankelijk van de winkel waar u de fiets heeft gekocht. Wij verwijzen hiervoor naar de klantenservice van de betreffende winkel.
Voor zaken betreffende aankoop of annuleren moet u contact op nemen met de winkel waar u uw fiets gekocht heeft.
Als u zich bedenkt en uw aankoop wil annuleren moet u contact opnemen met de (online) winkel waar u de fiets heeft gekocht. Fietscentrum kan de annulering niet voor u in behandeling nemen.
Garantie
Op onze producten zijn garantie en service voorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden zijn er omdat u recht heeft op een goed product en een zorgeloze aankoop. Wij staan achter onze producten en vinden een goede service erg belangrijk. Ook na uw aankoop! Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Fietscentrum houdt zich aan de garantievoorwaarden en procedures van de fabrikant. Heeft u twijfels of iets onder de garantie valt? Lees dan eerst de garantievoorwaarden van de fabrikant goed door. Twijfelt u dan nog steeds? Neem contact op, wij helpen u graag.
Verzekering
Heeft u zojuist een nieuwe fiets gekocht? Van harte gefeliciteerd met uw nieuwe fiets! Bij Fietscentrum sluit u gemakkelijk een zeer complete fietsverzekering af bij onze verzekeringspartner ENRA. ENRA is gespecialiseerd in tweewielerverzekeringen en kan u zo het beste ondersteunen op het moment dat uw fiets gestolen, vernield of beschadigt is.
U heeft een fietsverzekering via Fietscentrum afgesloten bij ENRA en uw fiets is gestolen?
Volg dan het stappenplan hieronder:
- Aangifte van uw gestolen fiets doen bij de politie
Doe aangifte van uw gestolen fiets bij de politie. De aangifte is nodig voor de aanvraag bij de verzekering. Zorg ervoor dat u uw verzekeringspolis en de twee originele fietssleutels bij de hand heeft. Hier kan namelijk om worden gevraagd tijdens het gesprek.
U kunt op drie manieren aangifte doen:
– Telefonisch via 0800-8844
– Internet www.politie.nl/aangifte
– Persoonlijke afspraak op het politiebureau. - Aangifte rapport
Nadat u aangifte heeft gedaan ontvangt u een politie aangifterapport thuis. - Diefstal melden bij Fietscentrum
Neem contact op met onze klantenservice (085-0130250 of mail contact@fietscentrum.nl). Wij regelen het verder met de verzekeraar. HIervoor dient u de originele aangifte, alle geregistreerde sleutels, polisblad en faktuur op te sturen naar onze vestiging. - En dan….
Wij laten het u weten als de verzekeraar de aanvraag in behandeling heeft genomen. - Tot slot
Wij nemen contact met u op als de verzekeraar de aanvraag heeft afgerond.
Reparatie aan uw fiets(en)
Fietscentrum is gespecialiseerd in reparaties en onderhoud aan bijna alle soorten fietsen. Wij zijn aangesloten als merkdealer bij merken als: Batavus, Gazelle, Sparta, Qwic, en AZOR.
Dit houdt in dat wij altijd kunnen werken met originele merk onderdelen en bekend zijn met uw fiets, nieuw of oud.
Wij nemen contact met u op wanneer uw fiets klaar is. Wilt u eerder weten hoe ver we zijn met de reparatie van uw fiets? Neem dan contact op via het contactformulier.
Wij voeren zoveel mogelijk reparaties bij u voor de deur uit. Hiermee zorgen we ervoor dat u uw fiets(en) niet langer hoeft te missen dan nodig.
Voor heel Nederland berekenen wij €45,- voorrijkosten. Hier komen de reparatie kosten nog bij.
U krijgt van ons altijd vooraf een prijsindicatie van de reparatie. Dus u komt niet voor verrassingen te staan. Aanvragen van een reparatie kunt u via onderstaande knop. U kunt hier doorgeven om welke fiets het gaat en wat er precies moet gebeuren. Als u vragen heeft kunt natuurlijk ook altijd even contact opnemen via het contactformulier.
Wij voeren zoveel mogelijk reparaties bij u voor de deur uit. Hiermee zorgen we ervoor dat u uw fiets(en) niet langer hoeft te missen dan nodig.
Voor heel Nederland berekenen wij €45,- voorrijkosten. Hier komen de reparatie kosten nog bij.
Onderhoud
U wilt natuurlijk zo lang mogelijk plezier hebben van uw fiets. Goed onderhoud is daarbij onmisbaar. Het is het behoud van uw fiets. Wij adviseren om uw fiets minimaal 1 x per jaar uw fiets helemaal na te laten kijken. Bij veelvuldig of zakelijk gebruik adviseren wij 2 á 4 keer per jaar een onderhoudsbeurt. Hiermee verlengt u de levensduur van uw fiets en voorkomt u onnodig dure reparaties. U kunt ook kiezen voor een onderhoudscontract, dan weet u zeker dat uw fiets in optimale conditie blijft.
Om zeker te zijn dat uw fiets altijd op tijd en goed onderhouden is adviseren wij om een onderhoudsabonnement af te sluiten.
Afhankelijk van het onderhoudsabonnement dat u kiest ontvangt u 10 – 15% korting op onderdelen en montage bij reparaties.
U kunt zelf ook heel veel doen om uw fiets in goede conditie te houden. Wij zijn druk bezig om de beste onderhoudstips voor u op een rijtje te zetten.
Deze informatie volgt binnenkort.
Algemeen
Om lekker te kunnen fietsen is het belangrijk dat uw fiets de juiste framemaat heeft. U kunt de framemaat van uw fiets zelf berekenen door de binnenbeenlengte op te meten.
Hoe doet u dat?
- Pak een rolmaat en een rekenmachine
- Trek uw schoenen en sokken uit. (de binnenbeenlengte meet u altijd zonder schoenen en sokken aan.)
- Ga met uw rug tegen de muur staan en zet uw voeten ca 20 cm uit elkaar.
- Meet de afstand vanaf kruis tot aan de grond.
- Dit is de binnenbeenlengte om de framemaat van uw fiets te berekenen
- Als u deze lengte (in cm) nu vermenigvuldigt met 0.68, krijgt u de bijbehorende framemaat.
Heeft de fiets een verende zadelpen? Trek dan 4 cm van uw ideale framemaat af.
Zit u tussen twee framematen in?
Kies dan de framemaat die past bij datgene waar u de fiets voor gaat gebruiken.
Sportief gebruik – Kies dan de kleinste van de twee maten.
Toerfiets – Gebruik dan de grootste van de twee maten.
Een kleinere framemaat kunt u altijd compenseren met hoogte en stand van uw zadel. Advies nodig? Neem dan contact op via het contactformulier.
Het framenummer van uw fiets kan bestaan uit cijfers en letters. Dit is afhankelijk van het merk fiets.
U kunt het framenummer vinden aan de onderkant van de fiets op de trapas. Of onderaan, op de zijkant van het frame.
Het slotnummer staat op de sleutel en bestaat meestal uit 6 cijfers.
Het accu nummer vindt u onder op de accu. Wij hebben het voor u op de foto gezet.
Bosch
Ion accu
Shimano accu
Fietscentrum is de totaal partner voor consumenten en bedrijven. Wij bieden onderhoud, reparatie, verkoop en verhuur van fietsen aan. Wij verzorgen grote en kleine projecten op gebied van fietsen.
Service en kwaliteit is voor ons prioriteit nr 1.
Het adres van Fietscentrum is:
Apolloweg 120
8239 DA Lelystad
T: 085-0130250
E: contact@fietscentrum.nl
Maandag: 09.00 tot 18.00 uur
Dinsdag: 09.00 tot 18.00 uur
Woensdag: 09.00 tot 18.00 uur
Donderdag: 09.00 tot 18.00 uur
Vrijdag: 09.00 tot 18.00 uur
Bent u niet (helemaal) tevreden? Laat het ons weten.
Dan kan dit door:
- Een mail naar contact@fietscentrum.nl
- Per post naar:
- Apolloweg 120, 8239 DA Lelystad
Vermeld bij uw klacht altijd duidelijk het ordernummer en waar uw klacht precies over gaat. Wees zo specifiek mogelijk.
Wij nemen klachten serieus en behandelen iedere klacht met de grootst mogelijke zorg. Wij zullen altijd proberen om de klacht zo op te lossen dat iedereen tevreden is met de afloop.
U ontvangt binnen 7 dagen een inhoudelijke reactie op uw klacht. Mochten wij meer tijd nodig hebben, dan stellen wij u daar zo snel mogelijk van op de hoogte.
Staat uw vraag hier niet bij? Stuur dan een mail naar contact@fietscentrum.nl dan krijgt u zo snel mogelijk een reactie van ons.